Sa incepem cu vestile proaste: nu vei putea
niciodata purta tricouri polo si pantaloni Dokers intr-un mediu business.
Atunci cand vrei sa faci afaceri, trebuie sa arati intotdeauna cat de bine poti
fara sa para ca te straduiesti prea mult. Iar atunci cand toti ceilalti poarta
tricouri polo la serviciu, va parea ca te straduiesti prea mult. Daca nu te
intalnesti cu clienti in ziua aceea, fiind la patru ace vei face nota
discordanta in colectiv. Se pare ca te afli intr-o situatie cu dus si intors.
Trebuie sa arati spilcuit pentru a fi pe placul clientilor si in acelasi timp
sa nu para ca vrei sa atragi toata atentia si sa rapesti toata gloria atunci
cand te afli laolalta cu ceilalti colegi de serviciu.
Asta nu inseamna ca trebuie sa mergi la
serviciu imbracat sleampat. Iata cateva idei care te pot scoate din
incurcatura:
1.
Fara tricouri polo. Regula este
sa nu porti un tricou polo nicaieri unde nu poti purta si pantaloni scurti. Sa
joci tenis, sa faci o plimbare prin parc in weekend sunt motive pentru a purta
polo. Ai sedinta? Poti suporta cei cinci nasturi in plus si maneci lungi (nu
este recomandat sa porti camasa cu maneca scurta la birou, dar asta este de la
sine inteles.)
2.
Nu purta cravata, daca nu porti
sacou. Cravata este facuta pentru a fi purtata cu haina.
3.
Ai grija la marimi. Majoritatea
barbatilor poarta pantaloni prea lungi sau prea largi. O pereche fit este
solutia in materie de pantaloni. Cumpara masura potrivita si evita sa faci
cheltuieli cu modificarea. In mod similar, camasa nu ar trebui sa atarne in
jurul taliei.
4.
Uita de incaltaminte
adidas cand mergi la serviciu. Rezerva pantofii sport pentru iesirile in
parca sau sala de gimnastica. Poarta pantofi de calitate. O pereche buna de
incaltaminte te scoate din zona de plictisitor si iti aduce exact gramul de
sclipire de care ai nevoie. Cumpara-ti cateva perechi si poarta-le alternativ.
Poarta curele care se potrivesc.
5.
Poarta o haina sport. Arata
faptul ca nu vrei sa frapezi sau sa ii depasesti pe ceilalti in vreun fel. Si
in orice caz, nu o sa porti haina efectiv prea mult la birou. Un pulover de
casmir pe timpul iernii nu strica nici el.
6.
Ceasul este un accesoriu care
nu ar trebui sa lipseasca de la incheietura mainii unui om de succes. Cu toate
acestea, nu exagera cu bling-blingul. Arata ca ai succes purtand un ceas
clasic, discret, masculin, nu un accesoriu care sa strige “scump”, care atrage
atentia si care ii va face pe ceilalti sa se intrebe instant care este de fapt
salariul tau.
Esentialul este sa te concentrezi pe haine
de calitate, care sa ti se potriveasca manusa. Imbraca-te astfel incat cei care
se uita la tine sa vada in tine pe cineva in care pot avea incredere atunci
cand vine vorba de munca.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu